להזמנות: 052-4200567

זמן כללי : 4 שעות
דרגת קושי : קשה

תיאור כללי
במרחק נסיעה של כ-35 דקות מהנוף הצפוני תוכלו ליהנות ממסלול מאוד נוח לכל המשפחה. יוצאים מהבקתות המפנקות שלנו לכמה שעות,נוסעים מצומת קיבוץ אורטל לכיוון העיר קצרין, חוצים את העיר לכיוון הכנרת,בצומת פונים שמאלה לכיוון רמת מגשימים, בצומת הראשונה (צומת המפלים) פונים ימינה לכיוון מושב אניעם ונוסעים עם הכביש ישר עד מושב אבני איתן.
תחילת המסלול מחניון המפלים שליד אבני איתן נ.צ. 2484 - 2220. המסלול (אדום) מתחיל מדרך סלעית ויורד אל ערוץ הנחל כשהוא עובר ליד ריכוז קטן של חורבות ומטע זיתים קטן. המסלול פונה דרומה וממשיך לאורך האפיק ואחרי כ- 500 מטר מגיע אל המפל השחור היורד מגובה של כ- 8 מטר. מהמפל השחור המסלול ממשיך ומגיע למפל הלבן היורד מגובה של כ- 14 מטר. מעל המפל ממזרח וסמוך לשביל, בריכת מים עמוקה! סכנת כניסה. בתחתית המפל בריכת מים אליה מגיעים עם המסלול בסימון שקוף דרך מדרגות עץ- אין לרחוץ בבריכה! מהבריכה המסלול חוזר לאדום וממשיך דרומה על המצוק המזרחי של הנחל תוך שהוא עובר ב- 2 תצפיות מערבה אל אפיק הנחל והישובים באזור. המסלול העובר לאורך האפיק, חולף בין צמחיה עשירה ומגוונת, מים זורמים ומגוון בעלי חיים. סיום המסלול החשוף בסוף העלייה מאפיק הנחל, בחניון אליעד.

סיכום - דגשים והמלצות:
מסלול בדרגת קושי בינונית המשלב נוף אופייני לאזור, צמחיה עשירה, תצפיות על נחל זורם ו- 2 מפלים מרהיבים, בריכות מים ומגוון בעלי חיים. ניתן להליכה כמתואר, או מאליעד לאבני איתן.
מרבית המסלול שבין המפל הלבן לחניון אליעד, צר ומחייב תשומת לב.
נוף, טבע ונקודות חן: המפל השחור, המפל הלבן, הבריכות, צמחיה עשירה ומגוונת, מים זורמים, מגוון בעלי חיים כמו שפני סלע, חזירים, איילות ועופות דורסים.

המלצות למקומות הורדה ואיסוף המטיילים:
הורדה - חניון המפלים ב"אבני איתן" - כביש מס' 98 בין סימני ק"מ 30-31 נ.צ. - 2220-2484.
איסוף - כביש הגישה למושב אלי - עד כ-750 מ' מכביש 98.
מסלול אורכי - נ. צ. 2199-2459. המסלול אורכי ניתן לשנות את נקודות ההורדה ואיסוף.
משך ההליכה, המלצה לעיתוי אחרון לכניסה: כ- 4 שעות. עיתוי אחרון לכניסה כ- 5 שעות לפני חשיכה.
מקומות מומלצים להפסקה/חניה: חניון המפלים ולאורך הנחל במקומות מוצלים.
שלוט והכוונה במסלול: המסלול מסומן אדום. שקוף בירידה "למפל הלבן".
מתקנים לאורך המסלול ותקינותם: מדרגות עץ בירידה לבריכה של המפל הלבן.
מפגעים בטיחותיים לאורך המסלול: מפולות בעיקר אחרי הגשם, זרימת מים החוצה את המסלול - סכנת החלקה, שביל צר שאינו מאפשר מעבר של שני מטיילים במקביל, בריכות מים עמוקות אסורות לכניסה.

קליטה - קשר: לקוי לאורך המסלול.
דרכי פינוי (רכוב, רגלי): פינוי רגלי או מוסק.
נקודות מילוי מים: בחניון המפלים באבני איתן.
אירועים מיוחדים שהתרחשו בעבר: טביעת תלמיד בבריכה שמעל למפל הלבן (יוני 2005), פגיעות גפיים בגין נפילה/החלקה, הצפות בחורף ושריפות בנחל בעיקר - בקיץ.

צימרים וודסטון חד נס מעוניינים לשלב אירוח עם טיול בגולן?
המושלם לעצור לרגע, להקשיב לעצמכם ולהתמכר לשקט.
הצימרים מול הכחול המהפנט של אגם הכנרת יש מקום מיוחד בו תוכלו להינות מחופשה חלומית של התחדשות, פינוק לגוף ורוגע לנפש.
לחצו לפרטים אודות וודסטון אירוח בגולן

הבקתות

העיצוב הטבעי והזורם, הג'קוזי
במרחב החולש על הנוף,
האיבזור המלא והאירוח החם
כמובן מבטיחים לכם משהו אחר.