WoodStone – צימרים בחד נס

מה ההבדלים בין צימר למלון בצפון?

מה ההבדלים בין צימר למלון בצפון?

לאורך כל עונות השנה, ישראלים רבים מגיעים לחופשה משפחתית או זוגית באזור הצפון. ההתלבטות של רובנו היא בין צימר למלון בצפון. מה ההבדלים ומה חשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים מקום אירוח? הנה מדריך שיעזור לכם.

מיקום הצימר לעומת בית המלון

אומנם תמיד נוכל למצוא מקרים חריגים אך באופן גורף, אפשר לומר כי כאשר מחפשים מלון מומלץ בצפון הארץ – אנו נמצא אותו באזורים עירוניים יותר וזאת בהשוואה למתחמי צימרים אשר קיימים בדרך כלל בקיבוצים, יישובים קטנים וקהילתיים עם אווירה כפרית ומושבים מבודדים.

יחס ושירותיות הצוות

אין ספק שאחד מההבדלים המהותיים בין בית מלון לצימר הוא היחס של הצוות במקום האירוח. אנחנו כמובן לא רוצים להכליל אך אפשר לומר כי בצימר יש יחס אישי לאורחים וזאת בהשוואה למלון עם מספר רב של אורחים, מצב בו קשה לתת התייחסות אישית וחמה לכל אורח ואורח.

האווירה הכללית של החופשה

לרוב, האווירה בצימרים תהיה רגועה ושלווה יותר מאשר האווירה במלונות וגם כאן הסיבה המרכזית לכך היא כמות האורחים.

במלונות רבים בישראל יש מאות ואף אלפי אנשים בכל רגע נתון, מה שהופך את המקום לעמוס הרבה יותר, בעיקר במקומות המרכזיים כמו הבריכה, מתחם הספא או הג'קוזי הקיים במקום. לעומת זאת בצימרים אנו זוכים לחוויה אחרת, רגועה הרבה יותר ולרוב גם נהנים מאווירה כפרית במקום מבודד ושקט.

אגב, זו בדיוק אחת הסיבות שזוגות רבים מעדיפים להתארח במתחמי צימרים מאחר והם מחפשים שקט, שלווה ואינטימיות על פני רעש, הפעלות ומספר רב של אנשים.

מתקנים שונים במלון ובצימר

כאשר אנו מדברים על מתקנים, הכוונה היא לבריכות שחייה, חדר כושר, סאונה, מועדוני ילדים, לובי עם בר ועוד. בהקשר זה, אפשר לומר כי למלונות יש יתרון כלשהו על פני הצימרים מאחר ובמלון נוכל למצוא לא מעט מתקנים והפעלות.

זמינות החדרים במקום

יתרון נוסף שיש למלונות הוא העובדה שכמות החדרים גדולה ולכן הסבירות שנמצא חדר פנוי עולה בצורה משמעותית. כאשר מזמינים צימר בצפון בעונה המבוקשת, יש לעשות זאת מספר חודשים לפני מאחר ומספר החדרים בכל מתחם צימרים קטן יחסית.

אז מה עדיף – צימר או מלון?

לסיכום, קשה להכריע בצורה חד משמעית האם צימר עדיף על פני מלון אך אפשר בהחלט לומר כי בצימר האוויר כפרית, אינטימית, שקטה, שלווה ורגועה הרבה יותר על ביקור במלונות גדולים והומי אדם. יחד עם זאת חשוב לזכור כי היצע המתקנים במלונות גדול יותר והסביבה לרוב תהיה עירונית יותר.

לא משנה היכן תחליטו להתארח, נמליץ לכם לבדוק היטב את החדרים (עם דגש על האבזור של החדר) המסעדות באזור, הפעילויות והאטרקציות השונות בקרבת מקום האירוח וגם משתנים נוספים כמו מספר הארוחות שניתן להזמין במקום האירוח וההמלצות של אורחים שביקרו במקום.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט